Onze Found it !!! Banner

Hier komen alle caches die we in het buitenland gelogd hebben. Sommigen zijn van op vakantie (zomervakanties, city-trips, korte trips, ...), anderen zijn dan weer als ik een ogenblik vrij had tijdens werk-gerelateerde dienstreizen naar het buitenland. De laatsten zijn niet altijd op de meest idyllische plaatsen, maar goed, ook dat hoort er soms bij.

Initieel noemde deze pagina 'Geocachen op vakantie', maar aangezien het niet altijd alleen maar vakantie was, soms ook wel eens een dienstreis, hebben we de titel veranderd in 'Geocachen in het buitenland'.

Soms gaat het maar om een cache, soms een paar, soms een hele hoop. Afhankelijk van de tijd die we hadden, van de periode van het jaar, dienstreis of niet,.... Kortom, een hele hoop redenen.

Logs Duitsland
Dec 2021 - Jan 2022

Logs Frankrijk Aug-Sep 2021

Omdat we nu eenmaal graag kamperen en er eigenlijk helemaal geen probleem mee hebben dat ook in de winter te doen, hebben we ons paard (KaPe III) en kar (KaPe II) nog maar eens buiten gehaald en trokken naar de Eifel (nabij Gerolstein) om de eindejaarsdagen door te brengen en om uiteraard ook te gaan geocachen.

De streek kennen we al een beetje en we hebben er dan ook al een paar caches gevonden. Dit kunnen jullie lezen in de blog 'Logs Duitsland Mar 2020'.

Maar de streek heeft veel meer caches te bieden dan wat we toen vonden en zo besloten we deze regio een beetje geler 😊 te kleuren op de geocachekaart.

Al bij al hebben we in Duitsland tijdens onze nieuwjaarstrip toch 5️⃣2️⃣caches kunnen kleuren (inclusief de labcaches).😘

1 januari 2022
31 december 2021

Losse oppikkers, Adventure Labs en Virtuals - 31 Dec 21

Vandaag moeten er caches gevonden worden. Het zou jammer zijn om op de laatste dag van het jaar geen cache te kunnen loggen, zeker als we in een vreemde streek zijn. Dus trekken we weer op pad om ons te gaan amuseren met ons favoriete hobby, aangezien we op de camping toch niet veel te doen hebben.

30 december 2021
29 december 2021

Niederbettingen - 29 Dec 21

Vandaag besloten we een rondje in Niederbettingen - Bolsdorf - Oberbettingen te gaan doen. Het is een rondje van een dikke 8 Km met 23 Tradi's en 1 bonus. Jammer genoeg konden we 1 cache niet vinden (maar die was voordien ook al niet gevonden). Er werd onderweg nog wel een en ander opogepikt en na het afsluiten van dit rondje deden we nog een 'Labcache' met zijn bonus. Al bij al was het vandaag weer goed voor 30 extra puntjes op de teller.

Lees meer »

Ook dit jaar hebben we Frankrijk als vakantieland uitgekozen en vertrokken we van half augustus tot begin september.

Ondertussen hebben we de 'nieuwe' caravan en de voortent al uitvoerig kunnen uittesten op korte tripjes, zodat we ook hier een nieuwe ervaring kunnen opdoen. Een grote vakantie met KaPe II.

Net zoals vorig jaar verbleven we op camping 'Au Port Punay' in het gehuchtje 'Les Boucholeurs', maar dat hadden we vorig jaar al besloten. De plannen om naar Hongarije te rijden hebben we laten varen omdat het door Corona nog niet echt haalbaar is om zo ver te rijden. Dat zal misschien in 2022 wel kunnen en mogen. Het relaas van de caches en de avonturen van deze vakantie kan je in deze blog lezen.

Ook dit jaar zullen we een mini-event organiseren, maar aangezien we nog een 'Community Celebration Event' open staan hebben zal het dit jaar iets langer duren. Gedurende dit event kunnen we zelfs de locatioless cache 'Let’s improve the outdoors - Locationless Cache' loggen door onze eigen afval van het event terug op te ruimen.

Uiteindelijk hebben we tijdens onze vakantie iets meer dan 100 caches kunnen zoeken en vinden. Naast het geocachen hebben we vooral genoten en veel dingen bezocht. Terwijl dit allemaal tegelijkertijd kan uiteraard. 😇

1 september 2021

De laatste van de vakantie - 01 Sep 21

De vakantie loopt nu echt wel ten einde, maar we besluiten om nog eens te gaan fietsen tot in Fouras-les-bains om lekkere oestertjes te gaan eten. Geocachen staat vandaag niet echt op het programma, hoewel er nog 1 (lokale) cache is die we zeker nog moeten/willen zoeken. Deze ligt zo dicht bij de camping en vorig jaar hebben we deze ook over geslagen. Dit jaar moet hij er echter aan geloven. We gaan dus op weg voor Oasis Oasis. Een cache met een D/T-waarde van 3.5/4.

30 augustus 2021

Rochefort en omgeving - 30 Aug 21

Onze vakantie hier in de streek loopt stilaan ten einde, maar we hebben toch nog een geocachedag gepland. Rond Rochefort (niet zo heel ver van de camping waar we verblijven) ligt nog een en ander dat we kunnen gaan zoeken (en uiteraard ook loggen dus). Dus, op tijd opstaan, de fietsen op het dak van de cache-mobiel, en richting Rochefort waar we da auto parkeren aan de eerste cache van vandaag, een virtuele.

28 augustus 2021

Fietstoerke - 28 Aug 21

Vandaag hadden we het plan om nog eens met de nieuwe MTB's te gaan cachen. Een flink toerke uitgestippeld en wij op weg voor wat later een succesvolle geocachedag, met 24 finds, zou blijken.

25 augustus 2021
23 augustus 2021

Ile Madame - 23 Aug 21

Vorig jaar hadden we op het kleinste eiland van de 'archipel' enkele caches niet gevonden. Deze zouden we vandaag zeker moeten gaan zoeken. Ondertussen was er ook een adventure lab cache bijgekomen die we dus ook moesten zien te verzilveren. Ook lag er net naast de oversteek (La passe aux boeufs) nog een tradi die we ook niet ongemoeid konden laten.

22 augustus 2021

Brouage - 22 Aug 21

Vorig jaar zijn we in dit dorpje naar een event geweest dat georganiseerd werd door Totor8579 en hebben we ons voorgenomen om nog eens terug te komen. Vorig jaar is het echter niet gelukt, maar dit jaar moest dit zeker! Vandaag dus.

21 augustus 2021

Holiday meet & greet + Community celebration Event - 21 Aug 21

Vandaag is de dag van ons jaarlijks event op onze vakantiebestemming. We doen dit al enkele jaren en iedere keer opnieuw is het fijn om lokale cachers, maar ook cachers die (net zoals wij) op vakantie zijn. Dit zorgt er onder meer voor dat het meestal een zeer internationale bende is. Dit jaar hadden we de lokale Franse cachers, hadden we de Belgische (wij dus) en waren er ook Nederlandse cachers die toevallig ook bij ons op de camping stonden.

19 augustus 2021

Fouras-les-Bains - 19 Aug 21

Vandaag is de eerste cache-dag van deze vakantie, en er zullen er nog een hoop volgen.De rest van dit rondje hebben we vorig jaar al gedaan, maar toen konden we de fietsen niet meenemen met de auto. Daarom kwamen we dit jaar terug en om dit rondje eindelijk te kunnen afwerken.De legger van dit rondje was vorig jaar aanwezig op ons mini-event en we weten ondertussen dat zijn caches niet altijd even eenvoudig zijn. Ook zal er vandaag een labcache van dezelfde legger gefietst worden.

Logs Frankrijk Aug-Sep 2020

Logs Duitsland Mar 2020

Aangezien we hier op vakantie waren van half augustus tot begin september 2020 zullen we hier ook de meeste losse caches die we gevonden/gelogd hebben bespreken.

We verbleven op camping 'Au Port Punay' in het gehuchtje 'Les Boucholeurs'. Een dikke aanrader wat ons betreft, aangezien we nu al besloten hebben om in 2021 terug te komen als de CORONA-toestand het toelaat.

1 september 2020
31 augustus 2020

Saint-Martin de Ré - 31 Aug 20

Vandaag hadden we nog een bezoekje aan Saint-Martin de Ré, de hoofdstad van Île de Ré,  gepland. De vorige keer dat we hier waren was het ons super goed bevallen, dus moesten we zeker nog eens terug. Tijdens dit bezoekje gingen we met zekerheid de kaart van deze regio een beetje geler kleuren, en dat is ons dus ook gelukt.

29 augustus 2020

Île d'Aix - 29 Aug 20

Vandaag stond een bezoekje aan de Île d'Aix op het programma. Hiervoor moesten we echter een boot nemen en aangezien de hevige verschillen in de getijden op de Atlantische Oceaan zijn de uren nogal strikt en vrij zeldzaam. Daarom hebben we uitzonderlijk tijdens onze vakantie de wekker gezet om op tijd de ferry te hebben om dit eiland te kunnen bezoeken. Een beslissing waar we zeker geen spijt van gekregen hebben.

25 augustus 2020

Île d'Oléron - 25 Aug 20

Vandaag staat een bezoek aan Île d'Oléron op het programma. Dit eiland is het tweede grootste van de 4 eilanden hier voor de kust van de Atlantische Oceaan. Een leuk detail aan Île d'Oléron is dat de brug er naartoe tolvrij is. Dit in tegenstelling tot de brug naar Île de Ré, waar je wel moet voor betalen.

23 augustus 2020

Wandelen en cachen rond de camping - 23 Aug 20

Vandaag zouden we een rustdag houden, wandelingetje rond de camping en in het dorpje, oestertjes gaan eten, terrasje doen. Kortom, de cache-mobiel zou vandaag ook een rustdag krijgen. Lekker opstaan met de natuurlijke wekker (zonder dus!!!), gezellig ontbijten voor de voortent, op het gemakje gaan douchen, geen stress, geen haast, ....

22 augustus 2020

Holiday meet and greet @ Châtelaillon-Plage - 22 Aug 20 bis

De laatste jaren hebben we de gewoonte om tijdens onze vakantie een 'Meet and greet @...' te organiseren. Gewoon een klein eventje van een half uurtje (dat dan meestal wel wat uitloopt) op onze vakantie locatie. Dit jaar zou dat ook zo zijn, al was het dat we dit jaar heel lang getwijfeld hebben of het wel zou kunnen doorgaan en of we überhaupt op vakantie zouden kunnen vertrekken door de corona-toestanden.

Île Madame - 22 Aug 20

Vandaag, tegen alle gewoontes in tijdens onze vakantie, toch nog maar eens de  wekker gezet om op tijd uit ons bed te rollen. We hadden namelijk gepland om vandaag Île Madame te gaan bezoeken. De reden waarom we op tijd wilden vertrekken was namelijk dat de oversteek naar Île Madame enkel mogelijk is bij laag water en dan alleen nog maar te voet of met de auto. Ons plan was om dit te voet te doen, maar we waren ook van plan om een dik half uur voor de oversteek mogelijk was al ter plaatse te zijn om dit natuurfenomeen te aanschouwen. Geen slechte beslissing want het was echt de moeite om de kracht van de natuur in het algemeen en van water in het bijzonder te zien.De oversteek (Passe aux Bœufs of "koeiengang") zelf is net iets meer dan een Km. De totaal afgelegde afstand bedroeg net geen 8 Km. Een makkie dus voor onze ondertussen getrainde beenspieren.

21 augustus 2020
15 augustus 2020

Community Celebration Event Mont St Michel IGD 20 - 15 Aug 20

De dag van ons vertrek op vakantie was er op onze tussenstop in Beauvoir (aan de voet van de Mont Saint Michel) een 'Community Celebration Event' gepland. Dat is natuurlijk een dikke meevaller, want op die manier heb je gelijk 2 nieuwe souvenirs bij. Die van het 'Community Celebration Event' zelf en die van 'International Geocaching Day'. Komt daar dan nog bij dat je van de organisatie nog een banner krijgt voor op je profiel, dan is het helemaal leuk natuurlijk.

Logs Duitsland Dec 2018

Tussen Kerst en nieuwjaar gaan we vaak een paar dagen weg. Deze keer hadden we een hotelletje geboekt in Keulen en zouden er zeker een dagje gaan geocache. Ik had dan ook bewust allemaal caches gezocht op wandelafstand van het hotel, zodat we zeker de cache-mobiel niet moesten nemen. Kwestie van niet in het centrum van Keulen telkens een parking te moeten zoeken.

29 december 2018

Geocachen in Köln City - 29 Dec 2018

Wat doe je als je als geocachend koppel een paar dagen in Keulen bent? Juist, je gaat zeker een paar caches zoeken om van de nood een deugd te maken en de stad op een andere manier te verkennen. In de buurt van ons hotel lagen er wel enkele caches die we te voet konden gaan bezoeken. Net toen we aan een van de eerste caches bezig waren kwam er een ander, jonger, koppeltje in onze richting gelopen. Beiden met de smartphone in de hand en druk naar hun kompas aan het kijken. Muggles? Neen hoor, collega cachers. We zijn dan een tijdje samen op pad geweest tot wij een cache wouden bezoeken die zij de dag voordien al bezocht hadden. Het bleek een jong Zwitsers koppeltje te zijn die, net zoals wij, hier een city-trip geboekt hadden. Het bleek 'schwalben7489' te zijn.

Lees meer »

Aangezien we net voor de lockdown in Mar 2020 nog enkele dagen verlof op overschot hadden en we gewoon zijn om elk jaar in het begin van het seizoen met onze caravan een korte vakantie te houden, waren we bij het begin van de lockdown in Duitsland. We waren toen nog niet op de hoogte en stonden daar mooi op de camping in Gerolstein.

Maart 2020

Logs Frankrijk Aug-Sep 2019

Ook dit jaar zullen er op vakantie geocaches gezocht worden. Maar aangezien we al een paar jaar na elkaar naar dezelfde streek gaan is er niet zo heel veel meer te zoeken in de onmiddellijke omgeving.

We organiseren uiteraard terug een 'Meet & Greet @ holiday' in Vallon Pont d'Arc, onze vakantiebestemming in de Ardèche.

3 september 2019

De laatste cache van de vakantie dit jaar - 03 Sep 19

Aangezien onze vakantie hier bijna op zijn einde loopt besluiten we nog maar eens om naar onze favoriete picnic-plaats te gaan. Deze ligt heel dicht ibj de camping en meestal gaan we daar met de fiets naartoe om in een klein koelzak meegebrachte drankjese en broodjes te nuttigen. Dit doen we dan ook steevast op een rots midden in de Ardèche ter hoogte van een stuw waar de kano's via een (betonnen) glijbaan naar beneden donderen. Spectakel verzekerd.

31 augustus 2019
27 augustus 2019
24 augustus 2019

Logs Frankrijk Aug-Sep 2018

Net zoals andere jaren proberen we dit jaar tijdens onze vakantie ook enkele geocaches te gaan zoeken. We zijn andermaal op stap met onze caravan en kozen dit jaar nog maar een keer Vallon Pont d'Arc uit als bestemming. Het is niet de eerste keer dat we in deze regio zijn, dus we weten onze weg hier al een beetje.

28 augustus 2018

Autour du Pont d'Arc en meerdere oppikkers - 28 Aug 18

Vandaag stond er een dagje geocachen op het programma. We gingen dus op zoek naar een rondje.... Maar hier in de buurt liggen er weinig 'rondjes'. Veel trails, maar weinig rondjes. Na wat zoeken vonden we het rondje met 13 caches 'Autour du Pont d'Arc' en enkele (10) andere oppikkers in de buurt. We moeten eerlijk toegeven dat de wandeling ons super gesmaakt heeft.

25 augustus 2018
22 augustus 2018

Autour de Labeaume - 22 Aug 18

We hebben vandaag zelf een (mini-)event in Vallon-Pont d'Arc. Een korte 'Meet & Greet' op onze vakantiebestemming en we missen nog enkele caches om daar dan net de 2000ste found te kunnen loggen. Het zou natuurlijk heel fijn zijn om dat te kunnen verwezenlijken. Uiteindelijk missen we nog 15 caches om dit te kunnen doen. Dus lijkt dit rondje ideaal.Onder een stralende zon vertrokken we van op de camping naar Labeaume. Voldoende water mee, iets extra om te knabbelen mee, en op weg naar wat later een schitterende, maar vrij zware wandeling zou worden.